WMS EnglishWMS RussianWMS CzechWMS Slovak
 

Implementácia Warehouse Management Systému SmartStock.WMS v spoločnosti KASKO

Uh. Hradiště, 1.8.2006

O klientovi
Spoločnosť Kasko bola založená v roku 1992 a je čiste českou společnosťou bez účasti zahraničného kapitálu. Kľúčovou oblasťou činnosti firmy je poskytovať zákazníkom komplexné služby od vývoja, konštrukciu a výroby foriem, cez vstrekovanie plastových výliskov až po ich kompletáciu a dodanie zákazníkom. K významným zákazníkom patrí napr. ŠKODA AUTO a.s., Volkswagen Group, AUDI AG., SEAT, Cadence Innovation k.s., Visteon, Grupo Antolin, Johnson Controls, GUMOTEX, a.s., či Robert Bosch.

Počiatočný stav
Vzhledem Vzhľadom k vysokým nárokom zákazníkov a špecifikám automobilového priemyslu musí skladová logistika firmy KASKO zaisťovat:
  • dodávku tovaru Just In Time na základe odvoláviek, ktoré je možné meňiť ešte v deň vychystávánía
  • sledovanie šarží kvôli zaisteniu spetnej dohľadateľnosti
  • zaistenie vychystávania tovaru metódou FIFO
  • označovanie expedičných obalov etiketami podľa VDA normy či podľa požiadaviek zákazníka
  • evidenciu obalových kont so zákazníkmi
  • postupné zavádzanie EDI komunikácie
Už samotné vyhľadávanie tovaru pri vychystávaní kládlo na pracovníkov skladu nemalé nároky, pretože všetky výrobky sú skladované a expedované buď v identických či niekoľkých málo podobných typoch obalov. Zákonite teda aj napriek snahe pracovníkov skladu dochádzalo k zámenám tovaru, neúplným dodávkám a porušovaniu FIFO. Ručná tlač expedičných etikiet bola časovo veľmi náročna a so zvetšujucím sa počtom zákazníkov vyžadujúcich toto značenie by jeho zaistenie vyžadovalo jedného pracovníka na plný úväzok.

Hlavne v automobilovom priemysle môže mať akýkoľvek nedostatok v dodávkách či neschopnosť dodať tovar podľa požiadaviek zákazníka kritický dopad pre udržanie zákazníka a tým aj konkurencieschopnosť firmy. Tieto a ďaľšie skutočnosti viedli k rozhodnutiu implementovať skladový systém, ktorý zaručí plneníe všetkých náročných požiadaviek zákazníkov , skladovú logistiku a zároveň zefektívniť prevádzanie skladových operácií.

Výber dodávateľa systému
Na základě analýzy východzieho stavu začala spoločnosť hľadať riešenie a dodávateľa systému pre on-line riadenie skladových operácií. Začiatkom roka 2005 prebehlo výberové konananie, ktorého sa zúčastnilo celkom 7 dodávateľov. Po vyhodnotení všetkých ponúk bola ako dodávateľ vybratá spoločnosť Barco, s.r.o. Významnu úlohu pri rozhodovaní bol fakt, že ich produkt SmartStock.WMS ponúkal hotové riešenie vychádzajúce zo znalostí a praktických skúseností logistických procesů a zároveň možnosť potrebných programových úprav podľa požiadaviek zákazníka. Taká rychlá dostupnosť servisu vzhľadom k sídlu dodávateľa bola jedným z faktorov pri výbere dodávateľa systému.

Očakávané prínosy projektu
Na základe špecifikácie požiadaviek na systém boli presne stanovené hlavné ciele a očakávané prínosy projektu:
  • sníženie počtu zámien a nepresne vychystaných a expedovaných zákaziek
  • tlač expedičných etikiet podľa VDA normy či požiadaviek zákazníkov
  • optimalizácia skladových operací, hlavne čo sa týka vychystávánia
  • možnost elektronickej výmeny dat pomocí EDI komunikácie
  • presná skladová evidencia v reálnom čase
  • detailný a okamžitý prehľad o stave spracovania jednotlivých skladových operácií
Implementácia
Práce začali v apríli 2005 predimplementačnou analýzou v ktorej rámci boli zadefinované požiadavky na systém, presná podoba jednotlivých procesov, potrebné programové úpravy a výměna dat medzi systémom SmartStock.WMS a informačným systémom spoločnosti LCS Helios.

Samotná implementácia začala po podpise zmluvy v júni 2005 dovývojom interface medzi SmartStock.WMS a IS LCS Helios a potrebných funkcí na strane SmartStock.WMS. Už koncom júna prebehli potrebné školenia užívateľov a priebežné skúšky, na začiatku júla bol systém uvedený do prvej fázy skušobnej prevádzky. Už v tejto fáze všetky skladové procesy prebiehali výhradne pomocou systému SmartStock.WMS přičom sa drobne dolaďovala podoba jednotlivých procesov, tlačové výstupy a postupně se upresňoval vzhľed expedičných etikiet podľa požiadaviek konkrétných zákazníkov.

Počas druhej fázy skušobnej prevádzky bola postupne zavedená evidencia tovaru v jednotlivých paletových miestach. Tretia - monitorovacia - fáza skúšobnej prevádzky slúžila k doladeniu posledných jemných detailov celého systému. V októbri 2005 bol systém spustený do rutinnej prevádzky.

Úspešne dokončený projekt implementácie systému SmartStock.WMS v súčasnej dobe pokračuje projektom rozšírenia systému SmartStock.WMS o modul Evidencia obalov, ktorý bude zabezpečovať evidenciu prázdných i plných obalov vovnútri spoločnosti a obalových kont vzhľadom k jednotlivým odberateľom.

Prínosy riešenia pre Kasko spol. s r.o.
Obchodní riaditeľ firmy Kasko, Ing. Jiří Vojáček, zhodnotil prínosy systému SmartStock.WMS pre spoločnosť Kasko takto:
  • vďaka technológii čiarových kódov a okamžitej kontrole procesov vychystávánia a expedície tovaru sa znížila chybovosť pri vychystávání a expedícii
  • systém presne eviduje jednotlivé šarže, poskytuje nástroje pre spätnú dohledateľnost a presne riadi vychystávanie s ohľadom na metódu FIFO
  • podstatným zlepšením sa stala možnosť tlače rôzných expedičných etikiet tovaru pre rôznych zákazníkov a tým efektivnejšie využívanie ľudských kapacít
  • systém poskytuje presnú skladovú evidenciu a detailný prehľad stavu spracovania jednotlivých skladových operácií v reálnom čase
  • podstatne sa znížila závislosť skladu na ľuďoch, resp. ich znalosti logiky umiestnenia tovaru v sklade. Vychystávať teraz může po krátkom zaučení ktokoľvek.
Milan Hasenovič, vedúci projektového tímu Kasko dodává:„Po pol roku fungovania systému sa doladilo fungovanie interface, odchytali sa chybky a systém je zdá sa funkčný k spokojnosti všetkých. To potvrdzuje aj rozširovanie funkčnosti systému o evidenciu obalov. Cením si ústretovosť ľudí v Barcu. Viem, že keď budem mať niekde problém, pomožu mi nájsť chybu a odstrániť ju ak to bude v ich možnostiach. Takýmto spôsobom sa spolupráca môže úspešne rozvíjať. Za seba hodnotím zavedenie systému pozitívne napriek tomu, že kladie na našich zamestnancov zvýšené nároky v oblasti znalosti práce s PC a s technológiami, s ktorými sa predtým nestretli“.

Prípadovú štúdiu ve formáte pdf môžete stiahnúť tu:

O spoločnosti Barco

Spoločnosť Barco je významným poskytovateľom riešení v oblasti využívania čiárových kódov, RFID a bezdrôtových technológií v podnikových procesoch. Špecializuje sa na oblasť riadenie sklada s využitím mobilných terminálov a bezdrôtovej infraštruktúry. Vlajkovým produktom spoločnosti Barco je systém SmartStock.WMS pre on-line riadenie skladov. Spoločnosť bola založena v roku 1993, základný kapitál je 2 000 000 Kč.

O systému SmartStock.WMS

Warehouse Management Systém SmartStock.WMS je kompletným "bezpapierovým" riešením pre on-line riadenie skladov, ktorý pracuje ako nadstavba skladovej evidencie v podnikovom IS. Systém je založený na jednoznačnej identifikácií tovaru, manipulačných jednotiek a skladových miest pomocou čiarových kódov. Aplikácia je napísána výhradně pre použitie mobilných terminálov so snímačom čiarových kódov pracujúcich v bezdrôtovej WiFi sieti. SmartStock.WMS optimalizuje všetky operácie, pohyb pracovníkov po sklade a zároveň kontroluje korektnosť všetkých operácií čítaním zodpovedajúcích čiarových kódov a výrazným spôsobom tak zvyšuje produktivitu práce a minimalizuje omyly pri práci v sklade. SmartStock.WMS je postavený na platforme Microsoft .NET, ktorá je spolu s architektúrou systému zárukou mimoriadnej flexibility systému a rychlej implementácii do IS.
Warehouse Management System - English      Cистемa управления складoм - Russian      Řízený sklad - Česky      Riadeny sklad - Slovensky